diumenge, 23 d’octubre del 2022

Un tastet de Pallars Jussà amb autocaravana

Juny de 2022

1. Introducció

A casa tenim dos racons del país que tard o d'hora visitem cada any amb l'autocaravana: el Delta de l'Ebre, ben al sud del país; i els Pallars, ben al nord. I ara toca el Jussà. El moment: començaments de juny. El motiu: gaudir de tota la natura que càpiga en un cap de setmana.
Anem-hi!

2. Etapes

DIA 1

La Pobla de Segur, vila acollidora amb A d'autocaravana

Bé, un altre divendres que enfilem cap al nord, cap al Pallars. Viatge tranquil i entrada al Pallars de la millor manera possible: venint des d'Artesa de Segre el Pallars Jussà, o concretament la Conca de Dellà, apareix als nostres peus. Destí del dia: la Poblade Segur, on pernoctem.

La Pobla de Segur: àrea d'autocaravanes

🌗 ⏬ Pernocta a l'àrea d'autocaravanes de la Pobla, a l'av. Camp de la Sala, entre l'estació de tren i el bosc de ribera de la ciutat de vacances.

DIA 2

La ruta del camí de l'aigua

Dia ben lluminós. Ideal per fer l'excursió d'avui: la ruta de l'aigua. Una excursió per a totes les edats que ens durà una estona per la Noguera Pallaresa i tornada a la Pobla de Segur, just a l'hora del vermut, fantàstic!

Tarda amb una altra ruta cap a l'aigua

Bé, uns dels atractius de l'àrea d'autocaravanes de la Pobla és la proximitat de l'embassament de Sant Antoni. I així, a la tarda, cap allà que marxem, aquesta vegada amb bici. Agafem el camí de Salàs que surt de l'àrea i voreja l'embassament i just a la primera platja que trobem, allà que ens aturem. Tarda relaxada malgrat els núvols amenaçants que ens arribem per ponent.

Retornem cap a l'autocaravana i reprenem la ruta. Marxem cap al nord per la ctra. N-260 fins al pàrquing de les Moreres, una vegada passat el Congost de Collegats.

Pàrquing de les Moreres (ctra. N260): pernocta

🌗 Pernocta al pàrquing de les Moreres, entre els quilòmetres 297 i 298 de la ctra. N260. Lloc tranquil i prou apartat de la carretera, acompanyats per altres vehicles dels amants de l'escalada. Amb zona de pícnic.

DIA 3

La balma feta monestir

Avui visitarem un monestir, el de Sant Pere de les Maleses, que no deixa de ser una excusa com qualsevol altra per fer una excursió per aquesta topografia turmentada, plena de cingleres de vertigen. I per sobre nostre, els voltors aprofitant els corrents tèrmics que provoquen la roca solejada. Acabem l'excursió amb unes vistes increïbles de la vall del Noguera Ribagorçana pel Congost de Collegats. Sobirà.

🅿️ Per fer l'excursió hem estacionat l'autocaravana al pàrquing de la Font de la Figuereta, a peu de la ctra. N260, sobre el punt quilomètric 301-302.

Tornem a l'autocaravana i donem per finalitzada aquesta escapada amb autocaravana. I marxem del Pallars de la millor manera possible, cap al sud, per la ctra. C13.