dissabte, 8 d’octubre del 2022

Curta escapada amb autocaravana pel Berguedà

Agost 2022

Introducció

Escapada de tant curta que crec que vam trigar menys en fer-la que no en escriure aquest relat. Bé, la qüestió és que a començaments d'estiu estàvem torrats de la calor que feia i vam decidir fugir cap a qualsevol lloc, proper, on poguéssim gaudir de temperatures més suaus.

Conclusió: el Berguedà era el nostre destí. i aquí tens el relat de la nostra curta escapada amb autocaravana.

Etapes

DIA 1

Cap secret, és divendres i enfilem la ctra C-16 amunt , cap a la muntanya que falta gent! Carreteres buides i conducció més que tranquil·la. Superada Berga, cop de volant en direcció ponent i muntanya amunt. Destí d’avui: els Rasos de Peguera, 1.894 m d'altitud, 16ºC  i sota un cel ben gris. Això pinta bé, ja hem oblidat la calor que portàvem enganxada al portabicis.

🌗 Pernocta als Rasos de Peguera, al pàrquing asfaltat d’aquesta antiga estació d’esquí. Alguna càmper i autocaravana ens acompanya.

DIA 2

Passejada pels voltants dels Rasos de Peguera

Avui, un dia ben lluminós, farem una excursió que ens durà pels voltants dels rasos. Excursió gens exigent entre boscos i prats, i amb bones panoràmiques, com les que ens ofereix el cim de la Torreta dels Enginyers.

Tornem a l’autocaravana just a l’hora de vermut.

La Torre de la Petita (Berga)

Acabats de dinar, baixem a la plana, a Avià, que toca omplir el rebost de l’autocaravana. En uns dies començarem el nostre viatge a l’Alvèrnia i tenim l’autocaravana ben buida de tot allò més bàsic.

I ara sí, fetes les compres, marxem a fer la visita guiada a la Torre de la Petita, organitzada per l’oficina de turisme de Berga. I malgrat el cel amenaçador iniciem la passejada fins a la Torre de la Petita, edifici militar de quan Berga era un bastió del carlisme, allà pel 1838. Visita molt interessant fins que la pluja i el vent ens fa fora. Justament dels Rasos de Peguera està baixant una tempesta ben guapa.

Tornats a l’autocaravana , travessem
Berga, i marxem al lloc de pernocta: Avià.

🌗 ⏬ Pernocta a la novíssima àrea d’autocaravanes d’Àvia. Lloc molt tranquil.

I aquí acaba la nostra curta escapada amb autocaravana pel Berguedà.