dilluns, 2 de juliol del 2018

Berlín, curta visita amb autocaravana

Skyline de Berlín
Agost de 2017

1. Introducció

Si recordes del nostre periple de ponent a llevant per Alemanya ens trobàvem a Dresden i ara tocava girar cap el nord, amb primera parada en Berlín.

El metro dels espies

I al final, a mesura que recollia i endreçava les fotos de la continuació del nostre viatge per Alemanya ( vegeu Alemanya, de punta a punta amb autocaravana, part 1/2) la visita berlinesa tenia tant de contingut que el més útil i pràctic seria narrar independentment l'etapa de Berlín, de dos dies i mig.

Berlín és una metròpolis com cal, és a dir amb col·lapses circulatoris i obres per tot arreu...en una paraula, la civilització. I vam decidir que el millor seria estacionar l’autocaravana en l’àrea d’autocaravanes de WohnmobilPark Berlin, (Waidmannsluster Damm 12 – 14, web ) i des d’allà visitar la capital a cop de transport públic ( web ). Consell: nosaltres van reservar la plaça de l'àrea d'autocaravanes abans d'iniciar el viatge, per anar tranquils.

Àrea d'autocaravanes utilitzada en Berlín

2. Les etapes

2.1.Berlín, dia 1: de plaça en plaça.

Bé, per centrar el tema i a la vista de les dimensions d’aquesta ciutat vam decidir començar per una visita guiada. I així, molt abans de marxar cap a l’Alemanya, ja la vam contractar amb l’empresa CultourBerlin, web.

I la veritat és que ha estat una bona opció. Nosaltres, juntament amb una vintena de persones entre catalanes i espanyoles, vam estar unes 4-5 hores passejant de la mà d’un guia castellanoparlant que va fer que les hores passessin volant; una passejada de plaça a plaça, de l’Alexanderplatz a la Pariser Platz, amb parades i breus explicacions en llocs emblemàtics com...

Berliner Dom, la catedral, i el veí Altes Museum

Punt de trobada d'espies

, la Postdamer Platz o com la modernitat va irrompre en el Berlín oriental

Modernitat arquitectònica

, la memòria de l’Holocaust feta formigó, impressionant

Memorial de l'Holocaust

Interior del memorial

i la Brandenburger Tor

La porta de Berlín

Detall de la porta

; sense oblidar el Mur de Berlín, sempre present, de manera contundent o d’una forma simbòlica

El mur contundent

El mur simbòlic

Com deia hem tingut un dia molt complert i amb la certesa que només hem vist una petita part del Berlín turístic (web). Dinem tard i ens prenem tot el temps de la tarda per tornar a l’autocaravana, dutxa, sopar alemany i descans. Demà, més.

2.2. Berlín, dia 2: amb el focus posat

Bé, avui dedicarem el dia a posar el focus en diversos llocs i temes que ahir vam conèixer directament o indirecta en la visita guiada. I així començarem el dia en...

la East Side Gallery (web), o com embellir 1300 metres de vergonya

Detall artístic del mur

El mur més artíctic

El petó del mur

, coneixerem la quotidianitat d’un ciutadà de la República Democràtica d'Alemanya ( Alltag in der DDR, web)

El museu

La moda

La feina

L'escola

,pujarem a la cúpula del Bundestag (atenció: fes la reserva prèvia de la visita si vols anar per feina i estalviar-te cues, web)

El reichstag

Interior de la cúpula

La cúpula, vista exterior

Més interior de la cúpula

, ens acostarem al mur que discorria per la Bauer Strasse i a les seves històries de dolor i llibertat ( Gendenkstäte Berliner Mauer, web)

Secció de mur

Berlinesos separats

El mur tallant

i mirarem la barbàrie nazi cara a cara en la Topographie des Terrors , persones miserables i herois anònims. (info).

La instal·lació

Sala interior

Dessidència

Panells del museu

Uff! Quin  dia! Acabem la jornada esgotats  i farcits d’història moderna europea. I amb el convenciment que encara ens falta molt per veure però avui acaba la nostra visita de Berlín. Sopem i tornem a l’autocaravana. Demà començarem el nostre periple pel nord d’Alemanya.