dilluns, 25 de febrer del 2019

Escapada amb autocaravana per l'Alt Camp

La cooperativa de Nulles
Febrer de 2019

1. Introducció

L’Alt Camp és d’aquelles comarques que hem visitat d’una manera esporàdica o discontínua, del rotllo vini, vidi et marxi. I és una llàstima perquè l’Alt Camp té prou de fato com per dedicar una escapada amb autocaravana de cap de setmana, o dos, o tres.

I aquest ha estat el nostre cas. Hem tastat una mica de la Ruta del Císter; hem visitat la capital , Valls; i hem conegut el Modernisme pràctic i quotidià de les cooperatives vinícoles. Ah! I no oblidem la seva gastronomia, que al mes de febrer és sinònim de calçots. No està malament, oi? . Doncs, anem-hi!

Nulles, pernocta

2. Etapes

Mapa dels llocs visitats de l'Alt Camp

2.1. Catllar vila acollidora ...i restauradora (Tarragonès).

Vista del Catllar

I per ser coherents, la primera etapa la farem fora de l’Alt Camp, al Catllar. Sorprenentment hem trobat una carretera amb poc trànsit per ser divendres i en poc temps entrem a l’àrea d’autocaravanes del Catllar. Fem temps endreçant l’habitacle pel cap de setmana i marxem a sopar al bar Cooperativa Elena. Amb una assortit de tapes que sempre ens sorprèn positivament, i crec que a tothom: per poc que no trobem taula i mira que era ben d’hora!

Vista de l'àrea d'autocaravanes del Catllar

2.2. Santes Creus, el monestir.

Uau! Patrimoni amb majúscula. Nosaltres comencem visionant l’audiovisual previ que l’heu de veure sí o sí, no us el perdeu. I a continuació iniciem la visita guiada per diverses estàncies de  Santes Creus, algunes molt majestuoses malgrat els seu segle i mig d’abandonament. Finalitzada la visita, abordem més Patrimoni, aquesta vegada amb pitet i mirant cap al cel: una calçotada, típica d’aquestes dates i contrades.

Vista general de Santes Creus

Entrant en Santes Creus

Santes Creus, la història

Detall del claustre

Claustre gòtic

Per visitar Santes Creus hem estacionat a l’ampli pàrquing municipal. Comprovem que també podíem haver estacionat en el carrer major que va cap el monestir però notem que al llarg del matí tots els visitants ambicionen estacionar allà i és una mica caòtic ( passos de vianants ocupats, rodes sobre vorera...) i jo ho descartaria. Per cert el pàrquing fa pinta que també podria ser una bona opció per pernoctar. No és el nostre cas, que reprenem la ruta.

Pàrquing de visitants de Santes Creus

2.3. Valls, nucli antic.

Perquè la tarda la passarem a Valls. Una Valls festiva, així que tot està tancat, oficina de turisme inclosa; però, no passa res, carreguem una guia en pdf i juntament amb els panells turístics que hi han, coneixerem el nucli antic de Valls, els seus racons més emblemàtics, els seus personatges il·lustres o els més humils...en conclusió la seva història, la més antiga i la més recent.

La plaça més castellera

Carrers amb història

El campanar més alt de Catalunya

La visita de Valls l’hem feta amb l’autocaravana estacionada al pàrquing de superfície (i pagament) del Carrer de l’Escorxador, amb el seu campanar ben visible. Una vegada retornats a l’autocaravana marxem a pernoctar al destí que visitarem demà, marxem a la veïna Nulles.

Estacionament a Valls

2.4. Nulles, in vino veritas modernitas.

Avui estem apuntats a la visita guiada d'Adernats, el Celler Cooperatiu de Nulles. I ben val la pena. Una visita amena en la que coneixem el seu creador, l’arquitecte modernista Cèsar Martinell o el procés constructiu del celler, basat en l’esforç organitzat i voluntari dels pagesos. I la bellesa de l’edifici modernista, basada en els materials del territori i les matemàtiques aplicades a l’arquitectura...mai em cansaré d’admirar aquests boscos de paràboles. Per cert, la visita al celler acaba amb un petit tast dels vins i caves que hi produeixen...i molt bons, fins i tot jo ho vaig notar.

Vista frontal de la cooperativa de Nulles

Interior de la cooperativa de Nulles

Sostre de la cooperativa

Paraboles de la cooperativa de Nulles

A Nulles hem pernoctat a tocar del Celler Cooperatiu, de fet a la seva part posterior, on trobaràs un solar de terra, a tocar del Camí de Vilabella. Nosaltres vam desestimar fer-ho al pàrquing davanter per la proximitat de la via fèrria i la por que els trens ens despertessin de nit o matinada.

Pernocta en Nulles

Pàrquing per a autocaravanes en Nulles

3. I amb l’autocaravana, què?

Bé, ha estat molt fàcil i gens complicat poder estacionar, pernoctar o canviar les aigües. Aquí tens els llocs utilitzats:
  • El Catllar, estacionament i pernocta a la seva àrea d’autocaravanes, de la qual ja hem parlat amb anterioritat.
  • Santes Creus, estacionament al pàrquing municipal que trobaràs perfectament senyalitzat, a tocar de l’alberg. Possible lloc de pernocta.
  • Valls, estacionament al pàrquing de superfície i pagament (menys diumenges) del carrer de l'Escorxador, a pocs minuts del nucli antic de Valls.
  • Nulles, pernocta a la part posterior del Celler Cooperatiu. Esplanada de terra a peu del Camí de Vilabella. Si només vols estacionar el celler disposa d’un pàrquing de graveta a tocar de la via; el pàrquing de l’estació també pot ser una bona opció per estacionar.

Àrea d'autocaravanes del Catllar

Estacionament en el pàrquing de Santes Creus

Estacionament en el pàrquing de Valls del carrer de l'Escorxador

Pernocta en Nulles

Pàrquing destinat a les autocaravanes en la cooperativa de Nulles

Altres entrades relacionades:
  • Segur que en aquest mapa de llocs visitats podràs trobar algun altre lloc interessant ben a prop.
  • I si busques altres escapades pots visitar la pàgina Escapades, amb experiències similars.

Marce Cardoso
ambautocaravana@gmail.com

2 comentaris:

1. moltes gràcies per l'informació facilitada
    francesc

ResponElimina
  2. Gràcies a tu, Francesc! Espero que puguis aprofitar-la.
    Salut i encert! i bona ruta!

Si vols afegir algun comentari no ho dubtis i digues la teva.