dilluns, 26 de febrer del 2018

Observatori del Garraf
Febrer de 2018

1 Introducció.

Quan no tenim gaire temps el més raonable és buscar destinacions properes i aquest cap de setmana que seria curt, de dissabte matí a diumenge tarda, el Garraf  representava una bona opció i com veureu aquesta escapada amb autocaravana ha tingut de tot: cultura, gastronomia, cel i natura.

Cases de Vilanova i la Geltrú

2. Etapes.

Llocs visitats

2.1 Vilanova i la Geltrú, la biblioteca.

Primera parada la Biblioteca Museu de Víctor Balaguer. Racó d’art i història cultural, gràcies a la filantropia de Víctor Balaguer, fill de Vilanova i allò que es deia abans: un pròcer. El lloc ideal per gaudir de la pintura i l’escultura.

Biblioteca Museu Víctor Balaguer

Quadres del museu

Escultures

Sala del museu

Sapigueu que en la Biblioteca Museu també s’organitzen visites guiades, o les podeu fer per lliure amb l’ajuda de l’aplicació Visit Museum.

2.2. La Geltrú i Vilanova, nucli antic.

Com falta quasi una hora per dinar anem a passejar pel nucli antic de Vilanova i de la Geltrú . Fem una breu parada en l’oficina de turisme i ens endinsem en el nucli antic de la Geltrú: carrers de vianants, cases de poble i les palmeres, orgulloses, que ens recorden el proper mediterrani, de tant en tant algun edifici medieval, i la gent, vermutant en places i terrasses.  I ara sí, a dinar a peu de port. Paraules clau: xató i arròs.

Plaça de la vila

Carrers de la Geltrú

UN tros d'edat mitjana a la Geltrú

Cases de la Geltrú

Acabats de dinar curta passejada pel front marítim vilanoví en una tarda força grisa, abans de marxar al proper destí

Port de Vilanova

Xarxes del port

Platjes de Vilanova

A Vilanova i la Geltrú hem tingut estacionada l'autocaravana en l’extrem sud del passeig marítim, amb el far a la vista. Zona blava de pagament.

2.3. El cel del Garraf.

La tarda-vespre la començarem a prop d’Olivella. Objectiu: Observatori Astronòmic del Garraf, petita instal·lació del Parc Natural del Garraf, situada a 3km d’Olivella per una carretera estreta, ja dins del Parc Natural.

Sessió didàctica malgrat el cel ennuvolat. Coneixement teòric i visual (via planetari) i quan els núvols ens oferien una clariana observació directa d’Orió, les Plèiades, Cassiopea, la brillant Sírius... Molt didàctica la visita de l'observatori; la propera vegada, visita sense núvols.

Posta de sol al Garraf

Observatori del Garraf

Una ullada al cel

Tornem a l'Olivella a pernoctar. Allà ho hem fet en el pàrquing situat en la part baixa de poble. Pàrquing asfaltat i enllumenat, connectat al nucli urbà per uns escales. Deixem la visita d'Olivella per quan sigui de dia: petit nucli urbà, de carrers empedrats, molt tranquil i punt de partida ideal per excursions i passejades.

Carrers d'Olivella

Església d'Olivella

Cruïlla d'excursions

2.4. El Garraf ben massís.

Bé, després d’una confortable i plujosa nit, trobem un dia clar i seré, ideal per visitar la serra que dona nom a aquest territori: el Massís del Garraf.  I la millor manera pot ser pujar ben alt, fins l’Oficina del Parc del Garraf la Pleta. Estacionem l’autocaravana al seu pàrquing, recollim quatre dades del centre i comencem el camí cap al cim del Garraf, la Morella (594,6 m). Itinerari fàcil, amb bones vistes i els omnipresents (i protegits) margallons, la palmera autòctona.

La Pleta

Vistes del Garraf

Camí de la Morella

Paisatge calcari del Garraf

La Morella

Arribats al cim tenim la costa al nostres peus, el Delta del Llobregat sembla una maqueta i la depressió del Penedès, cap a l’interior, sembla un allargassat passadís enfonsat.

Reprenem el camí de tornada a l’autocaravana, al pàrquing de la Pleta.  Fem un ràpid dinar i marxem cap a casa.

3.I amb l'autocaravana, què?

Locs visitats

A continuació us anoto els llocs utilitzats en aquesta curta visita, tan curta que no ens ha calgut àrea d’autocaravanes. Han estat aquests, els llocs:
  • Vilanova i la Geltrú:   hem estacionat a l’extrem sud del passeig marítim, amb el far a la vista. Zona blava de pagament en caps de setmana i època estival.
  • Olivella : pernocta en el pàrquing situat en la part baixa de poble. Pàrquing asfaltat i enllumenat, connectat al nucli urbà per uns escales.
  • Oficina del Parc del Garraf la Pleta: estacionament en el pàrquing destinat per als visitants.

Estacionament en Vilanova i la Gesltrú

Estacionament i pernocta en Olivella

Estacionament en la Pleta

I si vols conèixer altres destins propers et convido a fer un ullada al recull de llocs visitats en altres escapades i viatges.

Marce Cardoso
ambautocaravana@gmail.com

2 comentaris:

1. Hola, bona sortida!
    Volia preguntar-vos què tal s'arriba a la Pleta desde Olivella amb ac, la carretera es bona?, he vist que es triga una mitja hora més o menys, és així?
    Moltes gràcies i felicitats pel blog!

ResponElimina
  2. Primer de tot perdona per retard de la resposta, no he vist la teva consulta fins ara i suposo qye ja és tard però per mi que no quedi. Nosaltres vam accedir-hi des de Castelldefels, des d'aquella rotonda a l'inici del tram de les corbes del Garraf. Des d'Olivella ho desconec.
    Una idea: jo a vegades quan desconec/desconfio d'una carretera de muntanya , sobre tot pel que fa a l'amplada, entro en Google Earth i sobre la carretera en qüestió mesuro la seva amplada amb l'eina de Google Earth que permet mesurar distàncies. I així em faig una idea.
    Salut i encert! i espero haver ajudat! i perdona pel retard de la resposta.

ResponElimina

Si vols afegir algun comentari no ho dubtis i digues la teva.