dilluns, 9 de gener del 2017

Sant Feliu de Guíxols, una vista general
Setembre de 2016

1. Introducció

Dic petit tast perquè un cap de setmana dóna per poc, i més si parlem del Baix Empordà, amb una riquesa enorme, suficient per ocupar un mes. Bé, aquest és el breu relat d'una escapada tardoral amb autocaravana per un raconet del litoral empordanès, espero que et sigui útil.

2. Les etapes

Mapa dels llocs visitats

2.1. El camí de ronda a Calella de Palafrugell.

Aquest matí de dissabte el dedicarem a resseguir el Camí de Ronda o GR-92, en el seu tram entre Calella i Tamariu. Iniciem la marxa sota un cel gris. Mar endins  observem una bona tempesta, amb cel ennegrit , tronades esporàdiques i un mar de color plom, però tot això no treu la bellesa a l'entorn. El camí ens porta per petites cales, semblen queixalades del mar a una roca de colors carnis. A les envistes de Tamariu ja tenim la tempesta a sobre i decidim girar cua, encara que al final només cauen quatre gotes. Entrem en una Calella solejada, just a l'hora de dinar.  Recuperem forces en un petit restaurant , situat a peu de sorra.

Calella: tempesta a l'horitzó
Camí de ronda, entre Calella i Tamariu
Calella, vila mediterrània

A Calella hem estacionat l'autocaravana i hem pernoctat  en el pàrquing situat poc abans d'arribar a la rotonda o plaça del Doctor Trueta.  Pàrquing de terra, lloc tranquil en un barri tranquil, envoltat de segones residències.

2.2. Palafrugell, llar de Pla.

Bé ara tocar alimentar l'esperit i una bona manera per fer-ho pot ser visitant la casa natal de l'escriptor Josep Pla, a Palafrugell.  I cap allà que hi anem. Visita curta, perquè de fet ja la coneixem d'escapades  anteriors.  Allà trobareu una completa exposició que ens acosta a la vida privada i pública de l'artista, tota una figura de les lletres catalanes del s. XX.  Acabem la tarda passejant pel nucli antic de Palafrugell i marxem cap al següent destí.

Casa nadiua de Josep Pla
Josep Pla, el mestre
Interior de la casa
Petjada de l'obra de Josep Pla a Palafrugell

Estacionar a Palafrugell no planteja problemes: nosaltres ho hem fet a l'avinguda Generalitat, just al costat del quiosc d'informació turística, en front del Lidl.

2.3. Matí dominical a Sant Feliu de Guíxols.

Tenim el propòsit de vagarejar tot el matí per Sant Feliu. I mira que trobem motius per fer-ho amb molt de  contingut: un dia fantàstic per passejar pel passeig marítim; per fer quatre compres al mercat setmanal i , per acabar, una visita al seu Museu d'Història... En resum un bon matí de diumenge.  Tornem a l'autocaravana  per dinar i , poc després, enfilar el camí cap a casa.

Sant Feliu sota els núvols
Racons de Sant Feliu de Guíxols
Mercat dominical de Sant Feliu de Guíxols
Platja de Sant Feliu de Guíxols

A Sant Feliu de Guíxols vam estacionar i pernoctar al carrer Narcís Massanas, al seu extrem camí del cementiri i la zona esportiva. Lloc tranquil.

I aquí acaba aquest tastet empordanès.  I si vols ampliar el tast et convido a visitar el nostre recull de llocs visitats amb l'autocaravana, segur que trobaràs molt a prop altres llocs interessants.

3. I l'autocaravana, què?

A continuació anotaré els llocs utilitzats per estacionar o pernoctar amb la nostra autocaravana:

Llocs visitats

• Calella de Palafrugell:  hem estacionat i pernoctat en el pàrquing situat poc abans d'arribar a la rotonda o plaça del Doctor Trueta.  Pàrquing de terra, lloc tranquil en un barri tranuil, envoltat de segones residències.
  • Palafrugell: estacionament en  l'avinguda Generalitat, just al costat del quiosc d'informació turística, en front del Lidl.  A pocs metres del nucli històric.
  • Sant Feliu de Guíxols:  teniu l'àrea d'autocaravanes a la Ronda Narcís Massanas. Nosaltres la vam trobar plena per la qual cosa vam estacionar i pernoctar al mateix  carrer, al seu extrem oposat, camí del cementiri i la zona esportiva. Lloc tranquil.

Estacionament i pernocta a Calella de Palafrugell
Calella de Palafrugell: pàrquing de l'estacionament i pernocta
Àrea d'autocaravanes, estacionamernt i pernocta a Sant Feliu de Guíxols
Sant Feliu de Guíxols: àrea d'autocaravanes i lloc d'estacionament i pernocta